"Πολύ καλά τα κείμενα,αλλά μένει μια απορία. του «εκπαιδευτικός» στην ανάρτηση "Η Σπιναλόγκα, το νησί των λεπρών (μέρος 3ο) Η καθημερινή ζωή των λεπρών στην Σπιναλόγκα"
και τις απορίες του, σκέφτηκα να γράψω δυο λόγια...
1) …Κατά την περίοδο της Ενετοκρατίας η Σπιναλόγκα ήταν ένα από τα ισχυρότερα φρούρια της Κρήτης και χρησιμοποιήθηκε αποκλειστικά για στρατιωτικούς σκοπούς,
Μετά την κατάκτηση της Κρήτης από τους Τούρκους το 1669, οι Βενετοί κράτησαν τα τρία μικρά νησιά – φρούρια, τη Γραμβούσα, τη Σούδα και τη Σπιναλόγκα και τα οργάνωσαν όσο καλύτερα μπορούσαν. Τελικά το 1715, μετά από πολιορκία, το νησί παραδόθηκε με συνθήκη στους Τούρκους.
Από το 1715 η Σπιναλόγκα εξελίχθηκε σε αμιγές οικιστικό κέντρο, που αναπτύχθηκε λόγω της ασφάλειας που παρείχαν οι οχυρώσεις. Το 1834 είχε 81 μουσουλμανικές οικογένειες.
Μετά τις Κρητικές επαναστάσεις του 1866 και του 1878 πολλοί Τούρκοι κατέφυγαν εκεί για ασφάλεια κι έτσι το 1881 είναι έδρα του ομώνυμου δήμου με 1.112 κατοίκους.
Το νησί αυτό ήταν ακατοίκητο μετά τον ξεριζωμό των Μουσουλμάνων και έτσι πήγαν εκεί τους χανσενικούς;
Αν όχι, τότε πώς τους πήγαν εκεί;
Πώς συμβίωναν οι ντόπιοι με τους ασθενείς;
Τα παιδιά(που βλέπουμε στην ταινία της Κουρκουλάκου) πώς βρέθηκαν εκεί;"
και τις απορίες του, σκέφτηκα να γράψω δυο λόγια...
1) …Κατά την περίοδο της Ενετοκρατίας η Σπιναλόγκα ήταν ένα από τα ισχυρότερα φρούρια της Κρήτης και χρησιμοποιήθηκε αποκλειστικά για στρατιωτικούς σκοπούς,
Μετά την κατάκτηση της Κρήτης από τους Τούρκους το 1669, οι Βενετοί κράτησαν τα τρία μικρά νησιά – φρούρια, τη Γραμβούσα, τη Σούδα και τη Σπιναλόγκα και τα οργάνωσαν όσο καλύτερα μπορούσαν. Τελικά το 1715, μετά από πολιορκία, το νησί παραδόθηκε με συνθήκη στους Τούρκους.
Από το 1715 η Σπιναλόγκα εξελίχθηκε σε αμιγές οικιστικό κέντρο, που αναπτύχθηκε λόγω της ασφάλειας που παρείχαν οι οχυρώσεις. Το 1834 είχε 81 μουσουλμανικές οικογένειες.
Μετά τις Κρητικές επαναστάσεις του 1866 και του 1878 πολλοί Τούρκοι κατέφυγαν εκεί για ασφάλεια κι έτσι το 1881 είναι έδρα του ομώνυμου δήμου με 1.112 κατοίκους.
Το 1900 ο Δήμος καταργήθηκε από την Κρητική Πολιτεία και ο πληθισμός μειώθηκε στους 272 μουσουλμάνους κατοίκους οι οποίοι αναγκάστηκαν να την εγκαταλείψουν το 1904 όταν μεταφέρθηκαν οι πρώτοι 250 λεπροί. ( 30 Μαίου του 1903 υπογράφηκε η απόφαση από την Κρητική Πολιτεία για να μετατραπεί η Σπιναλόγκα σε λεπροκομείο).
Μετά την ένωση της Κρήτης με την Ελλάδα το 1913 μεταφέρθηκαν σταδιακά ασθενείς προερχόμενοι από την υπόλοιπη Ελλάδα αλλά και από άλλες χώρες του εξωτερικού, αυξάνοντας τον αριθμό των ασθενών στους 1000.
Μετά την ένωση της Κρήτης με την Ελλάδα το 1913 μεταφέρθηκαν σταδιακά ασθενείς προερχόμενοι από την υπόλοιπη Ελλάδα αλλά και από άλλες χώρες του εξωτερικού, αυξάνοντας τον αριθμό των ασθενών στους 1000.
2)Οι ντόπιοι, κάτοικοι της Πλάκας και της Ελούντας, ζούσαν από το εμπόριο με τους λεπρούς του νησιού.
3)Το Σίριαλ δεν το βλέπω, γιατί όπως ξέρεις δεν βλέπω τηλεόραση, (έχω όμως διαβάσει "Το Νησί" της Β. Χίσλοπ, πάνω στο οποίο έχει βασιστεί), για τα παιδιά που βλέπεις έχω γράψει... "Ανθρωποι ερωτεύτηκαν και παντρεύτηκαν στη Σπιναλόγκα. Εκαναν παιδιά, που μερικά από αυτά μεγάλωσαν μαζί τους χωρίς να αρρωστήσουν ποτέ."
Επίσης εκεί απομόνωναν και τα παιδιά που αρρώσταιναν ανεξάρτητα από την ηλικία τους...
1 σχόλιο:
Ευχαριστώ για την άμεση ανταπόκριση.
Βρέθηκαν και τα τελευταία κομμάτια του παζλ"Σπιναλόγκα".
Δημοσίευση σχολίου