δεδομένου ότι υπάρχουν άνθρωποι με ή χωρίς αναπηρία, διαφορετικού φύλου, χρώματος, καταγωγής, κουλτούρας, εξυπνότεροι ή πιο μορφωμένοι, απαιτείται όλοι να έχουν τις ίδιες ευκαιρίες έκφρασης, κοινωνικής ένταξης, καθώς και τον ίδιο τρόπο αντιμετώπισης.
Καλωσόρισμα
.
Τετάρτη 2 Νοεμβρίου 2011
Σύνδρομο Ασπεργκερ ή Αυτισμός Υψηλής Λειτουργικότητας (μέρος 1ο)
Σύνδρομο Ασπεργκερ ή Αυτισμός Υψηλής Λειτουργικότητας (μέρος 1ο)
Πώς γίνεται ένα παιδί να έχει ιδιαίτερη κλίση στα μαθηματικά, στη μουσική, στις ξένες γλώσσες, στη μετεωρολογία, να έχει ξεχωριστές ικανότητες και ενδιαφέροντα, αλλά να δυσκολεύεται να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του σχολείου;
Επιπλέον, πώς γίνεται να έχει ένα ιδιαίτερα ανεπτυγμένο λεξιλόγιο, αλλά να έχει προβλήματα στην επικοινωνία,
να δυσκολεύεται να συζητήσει με τους συνομηλίκους του,
να τους αποφεύγει γιατί δεν μπορεί να τους καταλάβει,
να μην μπορεί να παίξει μαζί τους γιατί δεν καταλαβαίνει τους κανόνες
των παιχνιδιών;
Τα παιδιά με σύνδρομο Αsperger αντιλαμβάνονται τον κόσμο
διαφορετικά από εμάς τους άλλους. Συχνά πιστεύουν ότι όλα κινούνται μ’ ένα
παράξενο ρυθμό Γιατί άλλα λέμε και άλλα εννοούμε; Γιατί οι κοινωνικές
σχέσεις είναι τόσο περίπλοκες και τόσο συναισθηματικά φορτισμένες;
Το σύνδρομο Αsperger πήρε το όνομά του από τον Αυστριακό παιδίατρο
Ηans Asperger . Ο Asperger, το 1944, παρατήρησε μια ομάδα παιδιών και
εφήβων τα οποία, παρόλο που είχαν πολλά θετικά χαρακτηριστικά, όπως
υψηλό επίπεδο ανεξάρτητης σκέψης και ικανότητα για, εξαιρετικά
επιτεύγματα, δυσκολεύονταν ν’ ανταποκριθούν κοινωνικά, και παρουσίαζαν
δυσκολίες στην κοινωνική χρήση του λόγου, καθώς και επαναληπτικές –
στερεοτυπικές συμπεριφορές και εμμονές με συγκεκριμένα αντικείμενα. Το
σύνδρομο αγνοήθηκε για χρόνια από τους ειδικούς και μόλις το 1981 η Lorna
Wing με ένα άρθρο της παρουσίασε παιδιά με παρόμοια χαρακτηριστικά και
δημιούργησε ένα νέο πεδίο ερευνών που τα τελευταία χρόνια έχει διευρυνθεί
σημαντικά και έχει βοηθήσει στην κατανόηση.
.
Συνήθως το παιδί με σύνδρομο Αsperger έχει νοημοσύνη πάνω από το μέσο όρο και δεν παρουσιάζει καθυστέρηση ούτε στο λόγο ούτε στη γνωστική του ανάπτυξη.
Το σύνδρομο εντάσσεται στην κατηγορία των αναπτυξιακών διαταραχών. Συχνά χαρακτηρίζεται ως αυτισμός υψηλής λειτουργικότητας και είναι νευροβιολογικής αιτιολογίας. Συναντάται περισσότερο στα αγόρια με πιθανή αναλογία 4 αγόρια σε κάθε κορίτσι (κατ’ άλλους η αναλογία είναι 10 προς 1).
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου